"di sekolah kita kan belajar dan akhirnya menghadapi ujian, namun di dalam kehidupan kita akan selalu menghadapi ujian dan mendapat pengajaran darinya".

Wednesday 31 March 2010

tiada lagi esok..

Bismillah.. apabila sang suria sudah hendak berlabuh, suasana senja telah menjelma.. pastinya kegelapan yang panjang akan tiba. panjang yang tiada batasan, kerna tiada lagi esok baginya. ibarat lilin yang habis terbakar, ibarat bangunan yang menyembah bumi. tiada apa lagi.

memang senang bagi yang tidak mempercayai.. yang berlalu tetap pergi, pasti ianya tak akan kembali.. buat apa sesuka hati, yang penting kepuasan diri.. namun bagi kita?? kita akan hidup dengan cara kita, dan pasti kita akan dihidupkan kembali dengan satu cara. segalanya akan kembali, bicara di luar kawalan diri.

bukan untuk tunduk pada ciptaan.. berkerja seakan hidup selamanya, beribadah seakan mati esok hari. beginilah hidup kita penghianat, lupa akan segala janji.. pada tuhan, keluarga, sahabat, dan diri ini. tak mudah untuk mengingat, sangat mudah untuk melupakan.

kau yang menjadi bidadari.. indahnya menjadi dambaan dan kegilaan. bukan semalu yang kuncup bila disentuh. bukan yang membakar jari membayangkan panasnya di sana. memang hari akan semakin gelap, memang mentari itu akan lenyap. wallahua'lam..

1 comments:

Cikgu Aini said...

Semoga sentiasa dalam rahmat Allah... InsyaAllah, entri yg menarik. teruskan menulis..

Post a Comment

Followers