"di sekolah kita kan belajar dan akhirnya menghadapi ujian, namun di dalam kehidupan kita akan selalu menghadapi ujian dan mendapat pengajaran darinya".

Wednesday 6 July 2011

jangan tangisan menutup jalan

Bismillah... keinginan mencapai suatu matlamat, natijah yang hadir terkadang indah terkadang sebaliknya. memang kita hanya merancang, jangan lagi tersenyum tanpa rela. masih di timur terbitnya mentari, kita tak diajar hidup hanya untuk bersujud.

berbagai kerenah yang menempuh diri.. hadirnya hanya bayangan indah, ilusi jiwa yang hanya satu mimpi. mungkinkah bidadari yang dicari? jangan kau melayang jauh.. yang indah itu hakikatnya dari hati, selalulah ingatkan mati.

jangan terlalu mengharap.. ubahlah dari diri, kita kan mudah untuk melupakan. kegagalan itu memang menguji, cuba dan teruslah mencuba. telur ayam takkan menetas dengan sendiri, curilah masa agar nanti sempurna jadinya.

tingginya nilai satu tangisan.. sukar untuk kita mengerti, terjemahan kata yang ikhlas dari hati. andai kerna Sang Pencipta, itulah kebahagiaan yang dicari. bukan tangisan yang menutup jalan, dan terus terbang bersama angan-angan duniawi. Wallahua'lam...

0 comments:

Post a Comment

Followers