"di sekolah kita kan belajar dan akhirnya menghadapi ujian, namun di dalam kehidupan kita akan selalu menghadapi ujian dan mendapat pengajaran darinya".

Thursday 14 April 2011

cuba untuk terus melangkah..

Bismillah.. andai hilang arah yang dicari, andai jemu suatu yang dinanti, andai pergi dia yang berada di sisi. mulakan dari hati, 

andai hati mati, dunia nan luas tinggalnya hitam mata memandang. kuasa kegelapan kan menghalang pemikiran untuk berfungsi dengan waras, jalan yang bercabang menjadi satu arah yang menenggelamkan.

semalam aku datang dengan berlari, mengapa hari ini hanya berjalan dan terkadang hanya menanti? sedarlah, yang dikejar bukan hanya bayang-bayang sendiri. pasir takkan berjalan andai ombak tak membelah pantai.

hari ini aku menjadi saksi satu revolusi, mungkinkah ianya terjadi tanpa hadirnya sebuah pengorbanan? jangan hanya menanti, cuba untuk berjalan dan terus berlari mengejar arah yang dijanji.

menangislah andai kau terjatuh, kita hamba yang hanya mampu untuk meminta. andai kepahitan hari ini kau rasai, moga kemanisan esoknya yang akan dikongsi. "hiduplah dengan perjuangan, dan matilah untuk Islam".  

0 comments:

Post a Comment

Followers