"di sekolah kita kan belajar dan akhirnya menghadapi ujian, namun di dalam kehidupan kita akan selalu menghadapi ujian dan mendapat pengajaran darinya".

Wednesday 14 July 2010

diam tak bererti kita merelakan..

Bismillahirrahmanirrahim... alhamdulillah.. tamat sudah sebuah perjalanan.. satu langkah yang dicipta, kejayaan atau kegagalan sedia untuk diterima. apabila harapan lama kembali dicipta, memang bebanan yang terkadang menyakitkan. kenapa kita selalu disuruh untuk bersabar? inilah kehidupan; yang jalan-jalannya penuh dengan ujian, ambillah pengajaran dari setiap pengalaman.

ada kejadian yang terkadang mengejutkan; itulah bila kesabaran telah dicabar, kejahatan yang saban hari bagai telah mencapai takhta. segala kezaliman yang berlaku, mereka hanya tunduk dan menyaksikan. bagaimana dengan kita? diam dan tak merelakan kerna itu saja kemampuan.. atau "BOIKOT" susah ke?

inikah petanda dari-Nya? saling menindas antara kita.. kerna kebodohan kita adalah kekuatan bagi mereka. nikmati dan rebutlah kurniaan Ilahi, namun bukan dengan kesombongan yang menghalalkan segala cara.

dalam membersihkan jiwa; yang mungkin terlalu kotor tanpa kita sedari.. maninggalkan ibadah adalah maksiat, meninggalkan maksiat adalah ibadah. wallahua'lam.. wassalam..

1 comments:

Kiko Berdendang said...

Banyak cakap banyak dosa...banyak dosa masuk..???

Post a Comment

Followers