"di sekolah kita kan belajar dan akhirnya menghadapi ujian, namun di dalam kehidupan kita akan selalu menghadapi ujian dan mendapat pengajaran darinya".

Sunday, 18 September 2011

"NIKAH"

Berdasarkan statistik, status yang paling meriah diRESPONi ialah tentang kawin. Suasana dan tekanan membina hal ini. Meluahkan nak kawin tu tak gatal. Kita bimbang istilah 'gatal' ini akan membawa alternatif haram kepada anak-anak muda kerana pintu halal bagi mereka telah dikawat duri. Kalau gatal pun apa salahnya, perjalanan ke sebuah 'gatal syar'iey'. memang itu fitrahnya. Untunglah budak tu tak mencari jalan perzinaan. Tutup pintu yang baik bermakna pintu yang haram semakin terkuak.

- Status sahabat FB

3 comments:

Cahaya Kesyukuran ♥ said...

gatal yg boleh mengelaknya daripada mendekati perkara yg mungkar. Allahurobbi. Islam itu mudah dan tidak menyusahkan.

hidup ujian said...

syukran atas respon.. adatnya hidup melayan fitrah. selagi mana tidak b'tentangan dgn syariat silakan saja. dan pastikan batas2 dijaga.

ank_ayah said...

Betul la,setuju sgt2. La ni kwen muda org ckp,kwen lmbt org tegur,tk kwen org duk tanya. Allah.. Mulut manusia ni tanah je bole tutup. Hehe..

Post a Comment

Followers