"di sekolah kita kan belajar dan akhirnya menghadapi ujian, namun di dalam kehidupan kita akan selalu menghadapi ujian dan mendapat pengajaran darinya".

Saturday 23 July 2011

redhalah dengan ketentuanNya

Bismillah... satu ketentuan yang telah tertulis, apa pun terjadi cuba untuk mengerti. ujian itu menilai keimanan, lemahnya kan jauh kita dariNya. mana hadirnya sumber kekuatan, kalau bukan mendekatkan diri pada Ilahi. moga kita tak putus asa, tak mudah kecewa walau apa yang melanda. pintalah pada Allah, hanya Dia penunjuk jalan yang sebenar.

andai kau menangis lagi, titiskan ia kerna mengharap redhaNya. jangan kemurkaan menguasai diri, hati yang suci kan menggelap nanti. jangan tewas dengan diri, teruskan berjalan walau dengan sebelah kaki. satu dugaan yang kau hadapi, satu kekuatan untuk hari yang menanti. jangan bersedih lagi..

alhamdulillah... setiap yang terjadi ada hikmat di sebaliknya, hikmah itulah yang perlu kita cari. Allah tak menguji dengan sesuatu di luar kemampuan kita, moga akan bertemu jalannya. dunia ini tak sempit, kecuali kita sendiri yang mengambil keputusan untuk berada di tempat yang sempit itu.

perhatikan lalang.. tetap teguh berdiri, walau dihayun ke kanan dan ke kiri. bersama angin hadirnya hujan, suburlah lalang bersama tunas yang bakal menjulang.. wallahua'lam...


0 comments:

Post a Comment

Followers