"di sekolah kita kan belajar dan akhirnya menghadapi ujian, namun di dalam kehidupan kita akan selalu menghadapi ujian dan mendapat pengajaran darinya".

Saturday 16 July 2011

persahabatan itu nikmatNya..

Bismillah... salam perkenalan buat yang baru mengenali, moga ikatan yang terjalin kan kekal hingga ke akhirnya.. persahabatan ada kalanya lebih baik hanya mengenali, bicara tanpa kata.. kerna ditakuti kan menyalah guna nikmat yang diberi.. bukan saling menasihati, bahkan menjadi racun yang merosak sesama sendiri.

sesedar dari lamunan yang panjang.. perlulah untuk kita menginsafi segala kekhilafan, dan itu terkadang datangnya dari sahabat yang mengingati.. hargailah andai itu yang berlaku.. susunlah kata agar terjaga, kawallah langkah agar tak menyakiti.. tanda mensyukuri nikmat dariNya.

jangalah malu untuk saling memberati.. moga bebanan terasa ringan, jalan tersimpul berjaya dilerai. membentuk satu jemaah, zahirnya kesatuan yang jitu. hubungan yang mendekatkan kita kepada Ilahi, bukan hubungan terlarang yang menyebabkan kita lari dalam kesesatan yang nyata.

ramai yang sengaja menyalah erti.. tak perlu takut untuk cuba mengubah diri, satu kebaikan bermakna terhapus satu kejahatan. pintalah bimbingan dan kata semangat, lazimkan doa tanda tak berputus asa.. hidup sentiasa dalam rahmat dan redha Ilahi.. wallahua'lam...

0 comments:

Post a Comment

Followers